Tassie, Melbourne en de Great Ocean Road

8 februari 2013 - Adelaide, Australië

Helloo!

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, maar het gaat allemaal top! De laatste weken in Nieuw-Zeeland heb ik het nog erg leuk gehad ook al was ik aan het einde wel een klein beetje klaar met de regen, dus had ik extra veel zin om naar Ozzie te gaan!

Kerst bij Marijke (de nicht van mijn moeder) was heel gezellig, waarna ik met Oud en Nieuw de Kepler Track heb gelopen. Daar zag ik in het begin een beetje tegenop aangezien de weersverwachting regenachtig was, maar ik ben wel heel blij dat ik hem heb gedaan. Ik heb weliswaar zelfs een witte oud en nieuw gehad in plaats van een witte kerst en dankzij de regen had je in de vallei hele mooie watervallen.

Vervolgens ben ik iets meer dan een week gaan wwoofen (werken voor accommodatie) bij Nick en Daniella in Curio Bay. Mijn werk bestond uit huishoudelijke klusjes en ik heb daar 2 dagen herderinnetje gespeeld op de sheep farm. Het doel was om alle schapen (in totaal zo'n 8000) die in een bepaald gedeelte stonden in een soort gangetje te leiden. Dit kon je doen door ze of achterna te rennen of met een soort bel geluid te maken, dus dit was weer een leuke ervaring! In de middagen heb ik van het uitzicht in het huis genoten (aangezien ze aan het strand woonden) en heb ik van Noah, hun zoontje van 8 jaar, een beetje leren surfen, wat trouwens echt leuk is om te doen. Dus ik ga hier in Australie ook nog wel een lesje nemen.

Vervolgens had ik nog een paar regenachtige daagjes in Dunedin, waar de Steepest Street of the World is. Hier zag ik allemaal mensen met hun campervan naar boven rijden en dan met een heel blij gezicht naar beneden gaan, dus ik geloof dat ze dan reden zonder het gas in te drukken.

Vervolgens ging ik door naar Australie, waar het lekker warm zou zijn aangezien mijn vliegtuig al vertraagd was door de warmte in Sydney, waar het die dag 46 graden was geweest!

In Tasmanie ben ik eerst 2 dagen in Hobart gebleven, waar ik naar de Salamanca Market ging, een leuke markt waar je van alles en nog wat kan kopen. Zelfs oliebollen en poffertjes! En ik ben er naar het MONA geweest, een heel apart museum waar een paar hele gave stukken in staan, maar waarvan ik ook vrees dat de miljonair die het museum heeft laten bouwen een tikkeltje oversekst is.

De dagen daarna ben ik de east coast van Tassie afgegaan. Eerst naar de Bay of Fires, waar de mooiste stranden ter wereld schijnen te zijn. Het strand waar ik heen ben geweest was heel mooi met wit zand en een blauwe zee, maar ik weet niet of het echt het allermooiste strand ter wereld was, want ik vond Hazards Beach (een strand waar  ik daarna heen ben geweest) eigenlijk mooier. Dat was bij Coles Bay, in het Freycinet National park, mijn volgende bestemming. Hier heb ik Koen ook ontmoet, een andere Nederlandse jongen. Het park was vrij ver, dus hebben we eerst een stuk gelopen, maar hebben we daarna gelift. De eerste dag zijn we naar  de lookout van Wineglass Bay gelopen en de volgende dag hebben we een lange wandeling gemaakt naar Hazards Beach en Wineglass Bay zelf gemaakt. Wat wel echt heel mooi was.

De dag daarna ging ik weer terug naar Hobart voor Australia Day en mijn vlucht naar Melbourne. Die avond ben ik nog uitgeweest met een paar mensen, waarvan er een in een ander hostel werkte en vroeg of ik op Aussie Day ook langs wilde komen in het cafe van dat hostel. Dus ging ik daar de volgende dag heen, waar ik ook weer een Australisch stel tegen kwam met wie we waren meegelift naar het Freycinet Park. Dus dat was erg gezellig, waardoor ik me uiteindelijk terug moest haasten om de shuttle naar het vliegveld te halen.

Vervolgens ben ik ongeveer een weekje in Melbourne geweest, waar het zo fijn voelde om weer even in een echte stad te zijn en architectuur en gebouwen te zien! Ik ben de volgende dag ook gelijk een paar mensen tegengekomen met wie ik de mannen finale van het Australian Open heb gekeken op Federation Square. De dagen daarna ben ik ook met hen opgetrokken. En Tamara kwam nog anderhalve dag langs voor ze naar Nieuw-Zeeland ging!

Ik had gehoord dat de Great Ocean Road erg mooi was en Koen had in Coles Bay verteld dat hij die ook wel wilde doen, zodat we dat dan met de auto konden doen. Eigenlijk was het het best als we daar nog een derde persoon voor konden vinden, maar dat lukte niet echt, totdat een van zijn vrienden belde (toen we al in de auto zaten om alleen nog Koen z'n bagage op te halen) dat ze in het hostel een ander Nederlands meisje hadden ontmoet, die hem ook wilde doen en die al meteen mee kon. Dat was Floor. De afgelopen week zijn we met zijn drieen de weg naar Adelaide afgereden. Onderweg hebben we veel van het uitzicht genoten, wallabies, kangoeroe's, koala's en emu's gespot en hebben we gekampeerd op de gratis campings. Toen we de Great Ocean Road af hadden gelegd, zijn we doorgegaan naar de Grampiens, een national park, waar we een wandeling hebben gemaakt en een paar lookouts hebben bekeken.

Gisteren zijn we in Adelaide aangekomen. Vanochtend hebben we eerst afscheid genomen van Koen (die weer terug moest naar Melbourne) en daarna ben ik naar de kapper gegaan. Floor en ik willen hier nog 2 nachten blijven waarna we van plan zijn om de outback in te gaan en daarna naar Cairns te vliegen (als dat allemaal lukt binnen een redelijk budget)!

Ciao!

1. Geertje:
    8 februari 2013
    Hahah "en daarna ben ik naar de kapper gegaan." droogklootje ben je ook he! Maar dus je zou de Great Ocean Road wel aanraden??
    Xx
  2. Thea&Frans&Morris:
    9 februari 2013
    Hi there, erg leuk om je te lezen Nadine. Er zijn weinig mensen die wij kennen die zulke bijzondere trips ondernemen.
    Wij hopen volgend jaar richting Australie te gaan en komen zeker bij je langs voor tips. Have fun!
  3. Kirsten:
    10 februari 2013
    Hee Nadienie! Super leuk om weer eens wat van je te lezen! Ik zat laatst nog aan je te denken en ik vroeg me al af hoe het met jeging. Volgens mij heb je echt een toptijd! En prachtige foto's ook, vooral die met die waterval met het andere nederlandse meisje, echt super leuk! Ik had je die schapen wel op willen zien jagen hahaha. Kusjes
  4. Guus:
    13 februari 2013
    Ha Nadine, zat al weer te wachten op foto's maar wat zijn ze verschrikkelijk mooi. Dat is wel even genieten zeg. Kus van Gus