OUTBACK!

27 maart 2013 - Byron Bay, Australië

Ok, ik ben er zojuist achtergekomen dat ik meer achterloop met het schrijven van m'n blog dan ik dacht..

In Adelaide hebben Floor en ik een tour naar de outback geboekt. Dit betekende echter dat we om daar te komen 21 uur met de bus moesten. Halverwege was er echter wel een leuke stop, Coober Pedy. Het is een echt mijnersdorpje en om de hitte een beetje te ontkomen, hebben ze hier veel onder de grond gebouwd. Zo sliepen we onder de grond en hebben we een ondergronds kerkje bezocht. Ook was er een kangoeroe-opvang, toen we die bezochten regende het een beetje en het bleek dat dit voor een paar kangoeroes de eerste keer was dat ze regen zagen omdat het vorig jaar maart voor het laatst had geregend.

Vervolgens gingen we door naar Alice Springs, waar we een nachtje hadden voor de tour begon. Het stadje zelf is niet zo heel veel, dus hebben we vooral gerelaxt. De volgende morgen moesten we om 6 uur klaarstaan. Het bleek dat we om naar Uluru te komen eerst nog bijna 500 kilometer moesten rijden, dus hebben we eerst nog een paar stops gemaakt en geluncht. Op een gegeven moment zagen we een steen/berg opreizen, dus je zag iedereen een beetje twijfelend foto's maken, totdat de gids zei: 'This is Fooluru, because many people are mistaken to think this is Uluru.' Dat was hem dus niet.. Later zagen we de echte Uluru en dat was toch wel bijzonder omdat hij toch wel echt heel erg groot is. Daar aangekomen, hebben we een wandeling gemaakt en vertelde de gids ons verschillende aboriginal mythen die zich rond de steen hadden afgespeeld. Dit bleken echter voor Aboriginals alleen maar verhalen te zijn die ze aan de kinderen vertellen, er zijn er nog veel meer, alleen die zijn alleen bekend onder Aboriginals. Na de wandeling zijn we een stukje verder gereden voor de zonsondergang en vervolgens naar de camping waar we zouden slapen. De gids had een kampvuur gemaakt en na een laat avondmaal maakten we ons klaar om die avond voor het eerst in swags te slapen. Toen we eenmaal onder de sterrenhemel rond het kampvuur lagen, pakte de gids zijn gitaar erbij en bleef die spelen tot iedereen in slaap gevallen was!

De volgende ochtend gingen we weer vroeg op, want we gingen de zonsopgang bekijken met uitzicht op Uluru en Kata Tjuta. Waarna we naar Kata Tjuta zijn gereden voor een wandeling. Kata Tjuta zijn ook een soort grote rotsen, je zou kunnen zeggen allemaal kleine Uluru's die vooral de hoogte ingaan in plaats van de breedte. Vervolgens hebben we geluncht bij een zwembad, dus dat was wel chill en moesten we nog een heel stuk rijden voor de volgende camping.

Op de laatste dag zijn we naar de King's Canyon gegaan, waar we ook weer een lange wandeling hebben gemaakt. Dat was erg leuk, met mooie uitzichten en steile kliffen. Daarna nog een keer lunch en vervolgens terug naar Alice Springs.

Floor en ik hadden daarna nog 1 dagje in Alice Springs, waar we wat hebben rondgelopen en wat work-outs hebben gedaan om in shape te komen voor de East Coast! Die avond zijn we naar Cairns gevlogen voor ons volgende avontuur.

1. Margret:
    27 maart 2013
    Die sterrenhemel met gitaar !!! Dat wil ik ook!
  2. Pluck:
    Klinkt goed!
  3. Arwin:
    27 maart 2013
    Hai Nadine, helemaal geen slecht leven heb jij. Lijkt me een fantastisch land, Australië, eindeloos uitgestrekt. Geniet ervan.
  4. Karlijn:
    27 maart 2013
    Het klinkt écht geweldig (en stiekem ook een klein beetje jaloersmakend; sterrenhemel, gitaarspel, kampvuur, ik zou daar ook wel willen zijn :P ) Ben heel benieuwd naar al je verhalen en foto's als je terugkomt! Xxx